Preloader Image
e-Monki
<<< wstecz

Śladami Dinozaurów

W dniach 26-29.08.08 podopieczni ŚDS w Mońkach wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce. Zwiedziliśmy Solec n/Wisłą, Bałtów oraz Krzemionki - część Regionu Świętokrzyskiego. Odbyliśmy "podróż w czasie", cofnęliśmy się do epoki dinozaurów, stanęliśmy „oko w oko” z najważniejszymi przedstawicielami gatunków dinozaurów z różnych epok. Pani przewodnik odkryła przed nami tajniki świata tych zwierząt, ich zwyczaje, charakter, upodobania. Była też przejażdżka wozem cygańskim po malowniczych okolicach Bałtowa.

Podróżując amerykańskim „schoolbusem”, zwiedzaliśmy Zwierzyniec Bałtowski. Niemal na wyciągnięcie ręki obcowaliśmy z pięknymi, wciąż dzikimi zwierzętami tj.: alpaki, lamy, strusie, jelenie, jaki, daniele, nuflony, bydło szkockie, wielbłądy, dziki, koniki polskie, kozy.

Płynąc tratwą po rzece Kamienna podziwialiśmy wapienne skały, panoramę bałtowskiej wsi, zabytkowy kościół, czarnego bociana, dzikie kaczki oraz CEARADAKTYLA, który nad nami krążył i chciał nas upolować. Flisacy opowiadali bałtowskie legendy i ciekawostki.Podczas spaceru Żydowskim Jarem odkryliśmy ślady dinozaurów na kamieniach.

Zwiedziliśmy również kopalnię krzemienia pasiastego w Krzemionkach. Zeszliśmy 11m pod ziemię i na trasie 500 metrowej podziwialiśmy wnętrze neolitycznej kopalni, rekonstrukcję obozowiska górników i pracowni krzemieniarskich oraz zadaszonego szybu górniczego sprzed 5000 lat.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy Karzimierz Dolny gdzie z Góry Trzech Krzyży mogliśmy podziwiać panoramę miasta i okolic. Zachwyceni i pełni nowych wrażeń w piątek wieczorem wróciliśmy do domu.
W czasie całej wycieczki dopisywały nam dobry humor i słoneczna pogoda.

Serdeczne podziękowania Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie i Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za sfinansowanie wyjazdu oraz p. kierowcy z firmy przewozowej "Kurier” za bezpieczne i komfortowe dowiezienie nas w obie strony.