Preloader Image
wybory2024    wybory2024    wybory2024    wybory2024    wybory2024    wybory2024
<<< wstecz

Dokument p.poż.


W Dzienniku Ustaw nr 218 z 2009 r. pod pozycją 1696 ukazało się rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 grudnia 2009 r., które obowiązuje od dnia 1 marca 2010 r., zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania.

W świetle tego przepisu procedury zgłaszania wypoczynku dzieci i młodzieży ulegają zasadniczym zmianom. Jednym z elementów dokumentacji zgłoszeniowej wypoczynku jest obowiązek przedłożenia przez jego organizatora (w formie załącznika) kopii wydanej właścicielowi, zarządcy lub użytkownikowi obiektu bądź terenu opinii właściwej miejscowo komendy powiatowej (miejskiej) Państwowej Straży Pożarnej lub protokołu okresowej kontroli Państwowej Straży Pożarnej, w zakresie spełnienia przez wspomniany obiekt lub teren wymagań przeciwpożarowych.

Rozporządzenie wprowadza także obowiązek przesłania elektronicznej wersji dokumentacji zgłoszeniowej, w tym załączników, przez kuratora oświaty właściwego ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora wypoczynku, m.in. do komendanta powiatowego PSP, właściwego ze względu na miejsce lokalizacji wypoczynku.

Należy również zwrócić uwagę, że rozpatrywany przepis nie określa okresu ważności opinii lub protokołu z kontroli okresowej przeprowadzonej przez komendę powiatową PSP. Zatem do wspomnianego komendanta należy decyzja o ewentualnym przeprowadzeniu ponownych czynności kontrolno - rozpoznawczych lub uznaniu za wystarczające informacji zawartych w przedłożonych dokumentach.

W przypadku złożenia wniosku przez właściciela, zarządcę lub użytkownika obiektu, w którym przewiduje się organizację wypoczynku, o wydanie wspomnianej powyżej opinii, należy postępować zgodnie z zasadami określonymi w przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego oraz ustawy o Państwowej Straży Pożarnej.


<<< wstecz
zamknij